keskiviikko 19. toukokuuta 2010



Uua helatorstai ja jospas minä sateenvarjon saisin...


Toisin kuin monilla, oli minulla helatorstain jälkeinen perjantai töitä.

Aika värikkäänä lähdin tuolloin liikenteeseen. Asuidea oli syntynyt edellisenä iltana, kun olin tullut uimasta tuossa farkkuhameessa, topissa ja kengissä. Kotona alkoi palelemaan, joten vetäisin jalkaan ensimmäiset vastaantulleet sukkikset ja villatakin. Aluntein säärystimet olivat punaiset, mutta päädyin kuitenkin noihin, jotka ovatkin monin verroin käheämmät. Lisäväri on myös plussaa ja sainhan syyn laittaa keltaisen vyön :)


Helatorstai siis vietettiin rauhallisissa merkeissä:


Tehtiin Tiian kanssa ruokaa. Tiia ei syö lihaa, joten kokattiin luonnollisesti kasvisruokaa.



Siinä on yksi keltasipuli, yksi punasipuli, muutama valkosipulinkynsi, kolme kesäkurpitsaa ja kolme paprikaa (keltainen, oranssi, punainen) ja purkki herkkusieniä. Niin ja tietysti öljy-paprika-curry seosta.



Mulle oli tullut semmoinen päähänpinttymä, että halusin tietää, miltä homejuusto ja kookosmaito maistuvat yhdessä. Sitä piti siis koittaa: sekaan purkki kookosmaitoa, köntti sinihomejuustoa ja lopuksi purkillinen suolattuja ja paahdettuja cashewpähkinöitä. Mausteita reilusti! Lisukkeena hyvin maustettu riisi ja oleellisin juttu: sambal oelek.



En osaa sanoa. Vaikka laitettiin mausteita hullunaan, sai silti rouhia merisuolaa ja mustapippuria annoksen päälle. Todella maukastahan tuo oli, mutten ole siltikään varma tuosta homejuustosta: Menikö se vähän hukkaan tuossa? Olisiko ollut parempi käyttää ihan vaan ruokakermaa? Jänniä kysymyksiä. Voimme vain arvailla.


Ennen ruokaa oli iskenyt makeannälkä ja pyydettiin Mikkoa hakemaan meille suklaata kioskilta. No, sieltä saapui sitten melkoinen setti:

Suklaamurupipareita, Kitkat chunky caramel ja valkoinen suklaa, Twix, pähkinäsuklaata ja kahta erilaista M & M's. Ei meinannut ruuan jälkeen mitään enää mahtua mahaan, mutta pakko oli silti vähän pupeltaa siinä Project Runwaytä katsellessa.


Löysin täydellisen sateenvarjon Amazonista:
Voiko suloisempaa ollakaan! Ei hirveästi harmittaisi sateet tuon alla! Ehdin jo innostua, kunnes minulle selvisi, ettei tuotetta voida toimittaa Eurooppaan :( Lähetin jopa myyjälle "pliis"-postia, mutta kun ei niin ei. Ehdottivat, että jos mulla on joku ystävä USA:ssa niin voisin koittaa hänen kauttaan. No eipä ole... muuta kuin ystävien ystäviä tai perheitä, ja se nyt menisi turhaksi ihmisten vaivaamiseksi? :( Täytynee siis jatkaa etsintöjä.

P.S. En osaa päättää mitä kieltä kirjoittaisin: "minä" kuulostaa niin muodolliselta, kun taas "mä" vähän ärsyttävältä ja leuhkalta. Koitan kirjoittaa suurinpiirtein kirjakieltä kai, mutta sitten käytän kuitenkin passiivia monikon ensimmäisen persoonan kanssa. Huh. Kysymys: millaista kieltä olisi kivoin lukea? Ärsyttääkö jokin erityisesti?


Translation: We didn't do anything special on Ascension Day: cooked vegetarian food with Tiia, ate chocolate and watched Project Runway. I had to go to work the next day. My outfit was quite colourful :) I found the perfect umbrella from Amazon, but can't get it, because they don't ship to Europe. Life is unfair :(

2 kommenttia :

  1. Vieläkö sulla on project runwaytä katsomatta? Mä katoin kaikki heti kotiin päästyäni sillon :D!! Muuten sarja, josta saattasit tykätä: Secret Diary of a Call Girl, ihan kiva. Mulla on nyt Lost -maratoni. Jäänyt kolme tuokkaria kattomatta.
    Ei mua ole ikinä ärsyttänyt mikään, miten kirjoitat. Mun mielestä se on aina hauskaa.

    VastaaPoista
  2. Oh yeah! Ei oo ehtiny kattella (paljo mitää muutakaan). Katoin sitä call girliä ekan jakson, mut en oikeen tykänny. Hyvä ettei ärsytä :D!!

    VastaaPoista

Tee mun päivä ja jätä kommentti!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
>